De eerste kilometers zitten erop - Reisverslag uit Zemun, Servië van Jelle en Rineke - WaarBenJij.nu De eerste kilometers zitten erop - Reisverslag uit Zemun, Servië van Jelle en Rineke - WaarBenJij.nu

De eerste kilometers zitten erop

Door: jelleenrineke

Blijf op de hoogte en volg Jelle en Rineke

09 April 2012 | Servië, Zemun

Zondag door Remco naar de trein gebracht en dankzij een prima verbinding tussen Arriva en NS zaten wij al om iets over 12 in de trein naar Schiphol om daar netjes om 20 voor drie aan te komen.

De fietsen en bagage naar het bagagedepot gebracht en toen de shuttlebus naar het Raddisson BLU hotel genomen. Mooie kamer met als hoogtepunt de grote flatscreen die aanstond toen we de kamer binnen kwamen en waarop een welkomstgroet stond afgebeeld. Groot hotel in een buurt waar niets was te beleven of te doen. Dus na het inchecken maar weer terug naar Schiphol om daar wat rond te kijken en iets te eten. Geweldige uitvinding die gratis shuttlebussen.

Vanmorgen vroeg op tijd naar Schiphol. De fietsen weer opgehaald en toen alles gaan inchecken. De grote tas met daarin drie fietstassen viel ons mee. Die bracht maar 27 kg op de teller. De fietsen was lastiger. Bij de dame van de KLM was bekend dat de fietsen waren aangemeld maar de prijs voor zoiets was lastiger. Daar ontbrak de documentatie van... Uiteindelijk is er besloten om de fietsen gratis te vervoeren omdat ze net binnen onze totale bagavrijheid van 60 kg vielen.
Voor ons geen probleem.

Vlotte vlucht naar Belgrado, waarbij we voor de start mooi vanaf onze zitplaatsen konden zien dat de fietsen echt mee gingen en in Belgrado er ook als eerste weer uit kwamen, en toen in de hal van het vliegveld alles uitgepakt en de fietsen weer inelkaar gezet. Trappers weer monteren, sturen recht, zadels weer omhoog etc. Veel verpakkingsmateriaal her en der in containers laten verdwijnen en tot slot de dozen in een verlaten container ergens buiten.

Nog een kop koffie en toen op weg naar Zemun waar we een hotel hadden besproken. Met behulp van een taxichauffeur, Google en een paar behulpzame mensen onderweg wisten we daar na twee en een half uur fietsen aan te komen. Ver? Nee hoor viel mee. Op de teller stond iets meer dan 16 km. Het verkeer gedraagt zich voorbeeldig hier. Ook volop fietspaden maar die worden in beslag genomen door voetgangers.....

Ons hotel is een prachtige oude villa met een mooi binnenplaatsje waar een tulpenboom volop staat te bloeien en een soort klimop de gehele gevels bedekt. Grote kamer met veel houtwerk erg sfeervol.

Vanavond nog even wezen wandelen en iets gegeten. Nu zitten we (liggen...) op bed en bedenken we wat we morgen gaan doen. Maar dat horen jullie een volgende keer.

Foto's doen we er morgen even bij.

Groetjes Jelle en Rineke.

• 09 April 2012 - 20:45

Afke:

Fijn dat de reis goed verlopen is !
    Veel plezier de komende dagen op de fiets !
    Ik ga morgen mijn oudjes weer vermaken :)
    Gr. afke

• 10 April 2012 - 07:39

Renate De Jong:

He,

goede morgen,
    het vliegen is weer gelukt. Blijft toch altijd een moment van a;lert zijn, dat alles goed komt. Zelf hebben we altijd een rol met tape mee en het is mijn taak om de fietsdozen klein te snijden en in een zeer klein pakketje te tapen. dat leg ik dan altijd naast een afvalbak. Geen probleem.
    Hopelijk klimt et kwik snel, zodta het ietsje warmer wordt voor het fietsen. Veel plezier en goede reis
    groet Renate

• 10 April 2012 - 19:52

Joke Oosterhuis:

Hallo Jelle en Rineke, leuk om jullie deze weken te mogen volgen tijdens jullie fietstocht.Heel veel fietsplezier toegewenst. Groetjes Joke

• 11 April 2012 - 14:04

Bieb Zuidbroek:

veel plezier, we volgen jullie avonturen.