Twee dagen Belgrado, mooi maar ook wel genoeg - Reisverslag uit Zemun, Servië van Jelle en Rineke - WaarBenJij.nu Twee dagen Belgrado, mooi maar ook wel genoeg - Reisverslag uit Zemun, Servië van Jelle en Rineke - WaarBenJij.nu

Twee dagen Belgrado, mooi maar ook wel genoeg

Door: jelleenrineke

Blijf op de hoogte en volg Jelle en Rineke

11 April 2012 | Servië, Zemun

De afgelopen 2 dagen door Belgrado rond gelopen. We wilden eerst met de Hop-On Hop-Off bus een rondje door de stad maken maar dat ging niet door. De bus reed nog niet. Een heel aardige receptioniste van Hotel Moskva hielp ons prima op weg met leuke tips en toen we onderweg de VVV nog tegenkwamen was het helemaal klaar. Een map meegekregen met daarop de tips en toen aan de wandel.

Via een grote winkelpromenade naar het park Kalemegdan waar ook het oude fort van Belgrado te vinden is. Het is meer een verzameling vestingmuren dan een echt Fort maar leuk om te zien. 2 Prachtige kerkjes, Ruzica en Petra, met mooie Iconen en fresco's. Fotograveren was helaas niet toegestaan. Verder vele pleinen, mooie gebouwen gezien, een beetje boheems straatje Skadarlija (beetje Montmarte in Parijs) nog een supermarket met allemaal gekke en kinky spulletjes.

Nou toen was het ook wel mooi geweest. Met de bus terug naar Zemun en wat eten en drinken gehaald maar niet nadat we daar ook nog een stukje rondgelopen hebben.

Vandaag weer een dag door Belgrado gelopen met nu het volgende stuk.
Weer wat kerken en toen naar een museum. Een museum gewijd aan Nicolas Tesla. Ik had van de man nog nooit gehoord maar de dingen die hij ontdekt heeft gebruiken we elke dag zoals de electrische wisselstroommotor, electromagnetische velden, de afstandsbediening enz.

Leuke gids die veel dingetjes voordeed en proefjes liet zien.

En toen was het op. Het zonnetje deed weer zijn best en wij zijn rustig teruggegaan naar het hotel. Vast een beetje voorbereiden op morgen want dan gaan we echt op de fiets met als grote verrassing als start van de route een stuk van zo'n 6 kilometer dwars door Belgrado. Benieuwd hoe lang we daar over doen.

Maar dat horen jullie als we weer over internet beschikken.

Groetjes Jelle en Rineke.

• 11 April 2012 - 21:58

Gerda Pots:

Erg leuk om zo te genieten van jullie belevenissen.
    groetjes Gerda

• 13 April 2012 - 14:47

Afke:

Klinkt al gezellig !
    Hoop dat jullie wat beter weer hebben als hier :(
    Is hier koud en nat Brrr !
    Wanner mogen de dahlias de grond in jelle ?
    Hoor het wel , veel plezier nog !

• 15 April 2012 - 18:06

Jelle En Rineke :

@ Afke
    Afke de dahlia's mogen de grond in hoor. Hebben wij ook gedaan voor we weggingen:)